Sunday, November 22, 2009

An "X"-treme Story: Old & Fast enough...

Donderdag 19 november..boterzacht weer 12 a 13 graden zon op de buik...
dus gauw tussen de klamme lappen vandaan en een plan trekken voor vandaag..
In de ochtend druk met andere zaken daarna weer een jaarlijkse partij olie inslaan bij de vriendelijke "Harley-man" met lange verhalen...
Vervolgens gauw nog een boterham met pindakaas naar binnen werken,
want ja daar word je sterk van, en dat zal blijken...

"LOCO - (gek) MOTIVE"
Ik dacht ik trek mij X "Black Train" uit de schuur en ga lekker een stukje tuffen...en mogelijk ook nog wat clipjes maken. Dus neem ik een oudere digitale fotocamera met een klein statiefje mee...
Zo gezegd zo gedaan en ik had de lokatie al in mijn hoofd staan...
MATCHLESS Model X "Black Train" 990 cc V-Twin 1937
Toch eerst nog maar effe tanken want ja zo'n big X is leeggereden voor je het weet
en ja dan sta je daar langs de weg met een vette brommer en
je handen in je nog resterende haar... : machteloos Matchless.
Daarna was het via De Bilt, Bilthoven naar mijn
favoriete filmlokatie te Lage Vuursche...

Diverse autopramma's gebruiken die lokatie ook voor hun shooting...


Een dag later was autoprogramma "Gek op wielen"
Presentator Bavo Galama en Cameraman Giel daar aan het draaien.

Meestal zijn er weinig mensen door de week en
het lijkt een beetje op de afgelegen zweedse wouden.
Op weg daarheen zag ik een overijverige "brom-zonder-snor"
een stout jochie met een off-road brommerd , een prent uitdelen.
Ik kreeg een beetje een onprettig flash-back gevoel
en dacht terug aan mijn eigen stoute brommerjaren...
Door Lage Vuursche gereden waar altijd wel vertier is
van pensionado's en levensgenieters....
reed ik langs Bea's Kasteel Drakestein
ri. Baarn en dan linksaf ri. golfbaan
en Bistro Boschoord

Daar tref je een prachtig glooiende weg en verderop
nog meer mooie plekken aan om te filmen....
Ik zette mijn digitale fotocamera op een paal,
die ditmaal als statief fungeerde.

Startte de big X en reed weg terwijl de camera al snorde...
Stuk teruggereden keerde ik om om vervolgens in het beeld en langs
de draaiende camera te rijden en zo verzekerd te zijn
van enkele hopenlijk fraaie opname...
Deze procedure wilde ik nog een keer herhalen op een locatie verderop.
Er waren weinig mensen c.q. auto's in het gebied,
maar toch moest ik hier en daar effe wachten
en passerende auto's voor laten gaan...

Ja ook hier is geduld een schone zaak.
Maar goed...terwijl ik de camera verderop al had ingesteld,
draaiende vanaf een klein statiefje op de grond, wachtte ik geduldig af
2 a 3 auto's voor mij, om vervolgens met een flinke vaart
langs mijn draaiende camera te kunnen rijden...
Uiteindelijk reed ik de camera dus voorbij...
Mooi dat moet ook weer gelukt zijn.

Echter aan de andere kant van de weg stond een rode Opel astra station
geparkeerd.. een beetje vreemd vond ik dat wel
want ik had hem op de eerdere lokatie ook al opgemerkt.
Enfin omdraaien terugrijden en camera weer meenemen.
Die opel kwam ik met tegenmoet met een hoge snelheid.
Wat dacht je wat...alles was weg...
Ik ging even aan mijzelf twijfelen waar ik die camera gepositioneerd had.
Het kwartje viel Xtreem snel...
Met mijn big X in volle vaart er achteraan het natuurgebied uit...
Al vrij rap had ik hem in mijn vizier, immers het kentekennummer had ik al
in mijn geheugen gegrift, maar ik wilde mijn camera met opnamen terug!

Dus terwijl hij er als een speer van door ging ri. Lage Vuursche
gaf ik nog eens extra gas bij... hij begon ook weer in te houden
naarmate ik met mijn big X dicherbij kwam
en uiteindelijk ging ik naast hem rijden
en tikte op zijn raampje...Hij stopte en ik ook...
Mijnheer heeft U misschien mijn camera gevonden?
Ja dat klopt er was niemand bij dus heb ik hem meegenomen...
Nou da's tenminste eerlijk... zei ik nog...
Maar terugkijkend naar mijn beelden weet ik nu wel beter.
U bent dus gewaarschuwd en een gewaarschuwd persoon telt voor twee.

Is dit verhaal WAAR of NIET WAAR
U raadt het zelf maar...
Je maakt wat mee op een oude slee...
(lees: motorfiets)

OLD & FAST Enough...

SO

STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ!

Motoring George Spauwen


No comments:

Post a Comment