Een fraaie uitnodigende stek...
Wij kwamen in contact met Indian-man Roger, wat naderhandKortom er werd weer het nodige bijgepraat...
en deed ik een verzoek voor foto's met verhaal...
Wij kennen nu inmiddels allemaal wel de prachtige film:
WELNU...
Guestwriter:
Roger
Het heeft even geduurd maar ik heb toch de tijd gevonden
De voorste motor is een Harley Softtail uit ik geloof 1987, maar hou mij ten goede. Het is de motor van onze Bio-groenteboer die 12 jaar uit elkaar gelegen heeft. Ik heb hem aangeboden die maar eens in elkaar te zetten, niet wetende dat Harley werkplaatshandboeken de beroerdste ter wereld zijn. Is dus een interessante puzzel als je nog nooit zo'n ding onderhanden hebt gehad. Harley is inderdaad wat speciaals. Houden er een geheel eigen theorie op na over hoe motorfietsen te bouwen. Dus dertig jaar sleutelervaring met allerhande merken van de twintiger jaren tot de moderne tijd helpen niet echt. Ik begrijp nu waarom je een speciale cursus Harley sleutelen moet volgen als je daar professioneel aan wilt werken.
Don't retry this on the road...
Because Yes I do Own the road!
Maar jullie houden wel van maffe foto's...
Nou ja wat heet maf.... oi-oi-oi-oi-oi!
Nou dan heb ik er hier nog een paar van mijn ervaring met het binnen luttele seconden bouwen van een monocycle. Parkeer hem met 80 km/h in de achterkant van een vrachtwagen. Gaat snel joh en je hoeft niet te sleutelen. Gaat helemaal vanzelf. Het is trouwens een replica van een Indian dirt-track racer van net na de oorlog opgebouwd rond een 1939 Indian military Chief zoals geleverd aan het franse leger. Kwam in zeer desolate staat uit frankrijk. Was echt niet meer te reden. Vandaar de ombouw. Tankje (van junior scout) is trouwens beroerd klein en geeft een actieradius van nog geen honderd kilometer. Dat is echt vervelend als je er langere reizen mee maakt. Niet overal in Europa staan de tankstations zo dicht bij elkaar en voortdurend met een jerrycan rondscheuren vind ik wel een gekloot. Ik denk dus dat het in de toekomst een bobber wordt (betekent een orginele Chief tank erop). Dat wordt dus nog even doorsparen voor nog een replicatank. Het zijn trouwens wel stevige motorfietsen die Indians. De voorvork is een verlengde Indian 741 voorvork. Deze ombouw was gebruikelijk bij het bouwen van Indian Chief dirttrack machines vlak na de big-war. Die schenen het voor dirttracken beter te doen dan de orginele Chief voorvorken.
Groetjes
Roger
I RIDE MY "SPEED TWINDIAN" 1939
FOR NOW...
Don't ride faster than Your guardian Angel can Fly!
TAKE CARE & LOTS OF SUCCES,
THANKS FOR YOUR STORY!
Wij hebben zo'n 64 km gereden.
Ik ben soms binnen...
voor het event of the year ,organised by Patrick van der Tier!
- The Only Matchless Model X V-Twin Man Left!
Victrace Sitebuilding
No comments:
Post a Comment