Thursday, April 28, 2011

KATE MIDDLETON TRIES THE ROYAL CARRIAGE

KATE MIDDLETON TRIES THE ROYAL CARRIAGE

KATE MIDDLETON TRIES THE ROYAL CARRIAGE
DAMAGED ROYAL CARRIAGE RESTORED FOR ROYAL WEDDING – prince william and kate middleton meet the locals on there visit to st andrews — WILLIAM ...
princewilliamsandkatemiddleton.com/.../kate-middleton-tries-the-royal-carriage/



KATE MIDDLETON TRIES THE ROYAL CARRIAGE
http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/04/24/

Wednesday, April 27, 2011

Porsche meets Harley-Davidson

Door Onno “Berserk” Wieringa
Veel belangstelling voor de Harley's, in dit geval een Ultra Limited

Informeel gezellig over motoren en auto's praten

Porsche meets Harley-Davidson, een interessant initiatief laat ondernemers samenkomen.
Presentatoren Ellen en Geert vroegen de heren het hemd van het lijf
In het Porsche Centrum Twente werden afegelopen week de gasten ’s avonds hartelijk ontvangen. Het doel van deze avond? Netwerken, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. Op initiatief van Harley-Davidson Dealer Oude Monnink Motors en Porsche Centrum Twente werd een avond georganiseerd voor en door ondernemers, met als rode draad H-D, Porsche en de emoties die beide merken oproepen. Ondernemers Richard Oude Monnink, Edwin Lammertink (Porsche Centrum Twente) en Leo de Haas van het gelijknamige bedrijf Leo de Haas Producties vertelden geamuseerd over hun eigen ondernemerservaringen; de beginjaren, hoe zij er toe kwamen om hun bedrijven op te zetten, de successen en hoe zij nu hun bedrijven zo goed mogelijk proberen te managen.  

v.l.n.r. Richard Oude Monnink (H-D) Edwin Lammertink (Porsche) en Leo de Haas (Blik op de weg)

Leo de Haas, de bekende presentator en maker van het populaire Tv-programma ‘Blik op de weg’ vertelde zijn verhaal over Blik op de weg; over het ontstaan van het programma en hoe alles tot stand komt wat wij op tv mogen zien. Leo de Haas is zelf gepassioneerd H-D rijder en Porsche-fanaat, en weet dus als geen ander wat het is om bij dit soort voertuigen de emotie en de beleving te ervaren. Richard Oude Monnink vertelt enthousiast over zijn Harley-Davidson dealerschap, een zaak die al vanaf 1966 bestaat en sinds 1974 H-D’s verkoopt. Edwin vertelt lachend over zijn ‘geknutsel in een oud schuurtje’ waar het slechts tien jaar geleden mee begon en hoe ver hij nu door liefde voor het merk Porsche, goed ondernemerschap en hard werken is gekomen. Ruim een uur lang werden de drie ondernemers onder een pittig vragenvuur gehouden door de presentatoren Ellen en Geert en het publiek. Doorspekt met humor en vergezeld met anekdotes vertelden de heren met plezier over ‘hun merkbeleving’ en beantwoordden de vaak lastige vragen vanuit het publiek.
Veel humor en leuke anekdotes, interessante verhalen en goede tips maakten deze avond dik de moeite waard


 In de pauze werd informeel kennisgemaakt en werden businesscontacten vernieuwd en nieuwe gelegd. Met een hapje en een drankje, struikelend over Harley’s en Porsches was het leuk te zien hoe de Porschisten de H-D’s bekeken en informatie aan de Harleyrijders vroegen en omgekeerd. Iedereen was het er over eens; beide merken hebben een lange, roemruchte geschiedenis en kennen een grote schare echte liefhebbers. Bovendien hebben beide merken al vaker in het verleden samengewerkt, zo hielp Porsche begin tachtiger jaren met de ontwikkeling van het H-D Evolution motorblok en ook bij het V-Rod blok had Porsche een Dicke Finger in de Amerikaanse pap. De Boxermotor waar Porsche bekend mee werd is tenslotte ook luchtgekoeld!Na de pauze werden de deelnemers van het Porsche meets Harley-Davidson evenement aangenaam vermaakt met hilarische beelden van Porsche en Harley rijders uit de archieven van Blik op de weg.  




Limited Edition Porsche voor de deur bij Porsche Centrum Twente
                                                     http://www.porscheservicecentrumtwente.nl/
Uiteraard was ik op de motor


Porsche liefhebbers met Harley enthousiastelingen in gesprek


De ruim honderd deelnemers waren het unaniem eens; het was een gezellige, leerzame ervaring die iedereen zeer plezierig vond. Een leuk initiatief, wat goede contacten opleverde en waar de ondernemers met een glimlach op het gezicht aan terug zullen denken!
Richard, Leo en Edwin, bedankt voor dit goede initiatief!

Met hartelijke dank aan Richard Oude Monnink (Oude Monnink Motors Harley-Davidson), Edwin Lammertink (Porsche Centrum Twente) en Leo de Haas van het gelijknamige bedrijf Leo de Haas Producties














Monday, April 25, 2011

มอเตอร์ไซค์มือสอง Second hand motorcycle

มอเตอร์ไซค์มือสอง Second hand motorcycle

มอเตอร์ไซค์ แหล่งขายมอเตอร์ไซค์มือสอง รถจักรยานยนต์
มอเตอร์ไซค์ ตลาดซื้อขายมอเตอร์ไซค์มือสองอัพเดททุกชั่วโมงพร้อมแหล่องซื้อขายอะไหล่และอุปกรณ์ตกแต่งนับพันรายการ.
mallbike.com

มอเตอร์ไซค์มือสอง จักรยานยนต์ แหล่งซื้อขาย 24 ชั่วโมง
ค้นหา มอเตอร์ไซค์มือสอง บิ๊กไบค์ จักรยานยนต์มือสองรุ่นยอดนิยมเช่น Fino Mio Scoopy-i KSR มอเตอร์ไซค์รุ่นอื่นๆได้ฟรีเพียงแค่สมัครสมาชิกที่นี่.
www.salebike.net/

http://pws.prserv.net/DragBike/OttoBros.htm



Sunday, April 24, 2011

Rogues MC Choppershow

                                     CHOPPERSHOW ROGUES MC
De twintigste choppershow, traditioneel de seizoensopener was dit jaar gezegend met het mooiste weer wat je je kunt voorstellen; ruim 25 graden werd het op deze zonovergoten Paaszondag!

Het werd in de middag dan ook gigantisch druk en al gauw stonden de motoren rijen dik rond sportcomplex de Weyver in Hoogwoud.  Binnen waren er vele stands waar alles wat met zelfbouwmotoren en choppers te zien en te koop was. In de show stonden ruim 100 motoren, een prachtcollectie van vooral oude stijl choppers die je terugvoerden naar de tijd waarin wij oudere jongeren opgroeiden met als high-light natuurlijk de ultieme film Easyrider, waar wij allemaal prachtherinneringen aan hebben. Die film inspireerde ook om zelf dat type motoren te gaan bouwen, de echte chopper met ellenlange voorvork, hoog stuur en natuurlijk de King & Queen seat met  hoge sissybar. Waanzinnige motoren zijn gebouwd en daarvan zagen we veel beeldmateriaal maar ook nog bestaande en nagebouwde exemplaren terug op de Rogues MC Choppershow.  De opstelling was mooi met decors van Heavy Duty en het Rock ’n Roll trio ‘Custom Made’ speelde er lustigjes op los met bijpassende muziek. Veel kunstenaars, zoals pin-stripers, schilder, leerbewerkers en meer motor gerelateerde kunst kreeg ook voldoende aandacht.







Al jaren geldt de Rogues MC Choppershow als het verzamelpunt na de lange winter, waar we elkaar weer allemaal treffen, bijpraten, gezellig drinken en elkaars nieuwste creaties bewonderen. Ook dit jaar, tijdens het twintigjarig jubileum was het niet anders en dat er afgelopen winter weer veel ge- en verbouwd is was goed te zien! Want door het mooie weer was er buiten minstens zoveel mooi creatiefs te zien als binnen, alle stijlen merken leken vertegenwoordigd te zijn.

Maar vooral de oude stijl chopper was vandaag erg populair en vele voorbeelden daarvan deden je weer terugdenken aan toen, aan vroeger, toen motorrijden nog heel anders was, toen we jong waren, toen we nog lekker konden doen wat we wilden, toen de Rogues MC hun eerste Choppershow organiseerden! En dat is inmiddels alweer twintig jaar geleden, en in die tijd waande je je als je er vandaag bij bent geweest.
Met hartelijke dank aan de Rogues MC
Check komende dagen de site www.madnessphotography.nl voor nog veel meer foto’s!














การผลิต มอเตอร์ไซค์ ฮาร์เล่ย์ เดวิดสัน Harley Davidson

การผลิต มอเตอร์ไซค์ ฮาร์เล่ย์ เดวิดสัน Harley Davidson

การผลิต มอเตอร์ไซค์ ฮาร์เล่ย์ เดวิดสัน Harley Davidson
การผลิต มอเตอร์ไซค์ ฮาร์เล่ย์ เดวิดสัน Harley Davidson การผลิต มอเตอร์ไซค์ ฮาร์เล่ย์ เดวิดสัน Harley Davidson
www.nipy.net/_izle-jhMzPiNM_Us.html

http://hiphoptakeover.com/mp3/การผลิต/



Saturday, April 23, 2011

Baby Chopper

Baby Chopper

HowStuffWorks "Chopper, Baby: A Chopper Profile"
Chopper, Baby has a 93-cubic-inch engine designed to look like a 1950\'s Harley-Davidson. See photos and specifications for this radical ride.
auto.howstuffworks.com › Auto › Motorcycles › Choppers

http://www.motowallpaper.altervista.org/gallery/custom_chopper_moto_wallpaper/Free_desktop_wallpaper_chopper1.html



Friday, April 22, 2011

Rijden met de Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

                            

                                                      Door Onno “Berserk” Wieringa
De Sportster is al sinds de introductie in 1957 een motor voor liefhebbers van snel, sportief gebruik, en is voorzien van een flinke dosis ‘attitude’. De Sportster is licht en handzaam, vlot door het drukke verkeer te manoeuvreren en is sinds enkele jaren in bijna elke uitvoering kant en klaar te koop, of met de vele onderdelen en accessoires uit de uitgebreide Harley-Davidson  ‘Parts & Accessories Catalogue’ om te bouwen van sportieve fiets tot luxe toermotor tot coole custom. De 1200 Custom richt zich vooral op de laatste groep. Een splinternieuwe staat voor mij klaar om mee te rijden. En nu ’s met mooi weer voor de broodnodige verandering! Zo reed ik afgelopen week door het land, genietend van een mooie motor, in de zon!

Het brede voorwiel, de fraai gevormde tank en het lage profiel van de motor zijn de eerste dingen die opvallen. De Sportster heeft veel mooie details en accenten; de koplamp met verchroomde ‘eye-brow’, geïntegreerde risers met daarin verwerkt de controlelampjes en de simpele, maar doeltreffende teller zijn op de mooi afgewerkte dikke vork gemonteerd.



Mooi afgewerkt, zoals de koplamp met 'Eye-brow' en de brede  voorvork
Het contactslot zit rechts naast het balhoofd waar ook het stuurslot zit. De motor is rijkelijk van chroom voorzien en staat te schitteren in het zonlicht. Contact aan, startknop indrukken en de van injectie voorziene 1200 staat te stampen. Met de voeten op de forward controls en de handen op het relatief smalle stuur ga ik op pad. Het uitzicht op de mooi gewelfde tank, de teller, risers en de brede vork is mooi en de zit is voor zo’n lage motor goed te noemen. Als eerste staat een rit langs de Lek gepland. Maar een kleine teleurstelling volgt. De motor reageert log op het sturen, de schokbrekers slaan bij elke hobbel door en fijn bochtjes pikken is er dus niet bij. De motor voelt aan alsof ie een wielbasis van drie meter heeft en geeft een gevoel als zaten de balhoofdlagers vast. Mmm, dat rijdt dus niet zo fijn als verwacht. De achterschokbrekers blijken op de allerlaagste stand te staan en door die te verstellen zal het ongetwijfeld beter gaan. Dus met gezwinde spoed naar Harley-Davidson Dealer Motor Saloon in Amersfoort, waar de schokkers op de strafste stand worden gezet. Het verschil is direct merkbaar. Omdat de motor achter nu wat hoger staat, is de balhoofdhoek wat steiler geworden, is de druk op het voorwiel groter en is de wegligging dus een stuk verbeterd. Wat een verschil maakt een goede afstelling dus uit op het rijgedrag! De motor stuurt lichter en directer, zwabbert nauwelijks meer en rijdt veel beter. Maar echt lekker sturen, dat doet ie niet en daar heeft het dikke 16 inch voorwiel schuld aan zo weten we, want vergelijkbare modellen met een dunner voorwiel reageren veel beter. Niet ernstig, zeker de gemiddelde rijder zal het niet als een probleem ondervinden, maar de sportieve en/of veeleisende rijder zal dat zo ervaren.
De achterschokbrekers zijn voor de sportievere rijder onder de maat

Het dikke 16 inch voorwiel is een blikvanger maar is wel nadelig voor het rijgedrag

De remmerij is nog niet optimaal op elkaar ingesleten en dus moet er de eerste kilometers nog redelijk stevig met de rechtervoet op het rempedaal worden geduwd om de benodigde vertraging te krijgen. Na de eerste paar honderd kilometer wordt dat gelukkig al snel stukken beter en remt de 1200 zowel voor als achter voldoende voor een cruiser. 
De remmen waren na een paar honderd kilometer ingeremd en fungeerden toen goed

Het uiterlijk is iets wat veel mensen aanspreekt en overal waar je stopt komen mensen kijken en vertellen hoe mooi ze de motor wel niet vinden. Het is dan ook een smaakvol geheel, qua spuitwerk wat mooi diepe kleuren heeft, geaccentueerd met veel chroom en de dikke wielen vindt ook iedereen prachtig.


http://www.motorsaloon.nl/


De Sportster Custom is rijkelijk van chroom voorzien

De tankinhoud is bescheiden, als het lampje al enige tijd brandt, (er is helaas geen teller die aangeeft hoeveel kilometers er nog te rijden is met de reservevoorraad) gaat er net geen elf liter in, wat een actieradius van zo’n 200 kilometer betekent.  De Sporty weegt 260 kilo en levert 49 kW (67 pk) bij 5700 tpm en heeft een koppel van 98 Nm bij 3200 tpm.  Het Evolution motorblok van de Sportster hangt in rubbers en slechts bij hoge toerentallen zijn de trillingen voelbaar maar het wordt nooit irritant. Met speels gemak rijd ik met de Custom rond, kleine dijkweggetjes zijn een genot om op te rijden. Daar, en op provinciale wegen voelt deze custombike zich het meeste thuis. En heb je haast en gooi je het gas open, dan staat ook op de snelweg de Sportster haar mannetje. De Custom loopt met gemak door de 180 km/h, wat voor de gemiddelde customrijder ruim voldoende zal zijn.  
Mooie tanklogo's op het diepe spuitwerk
De tankinhoud is minder groot dan je op het oog zou zeggen

Pluspunten: De mooie afwerking,  spuit- en chroomwerk, details als de brede wielen, dikke voorvork, het stuur/riser/koplamp/dashboard gedeelte.   
Minpunten: Stuurgedrag / schokbrekers, (al zullen alleen sportieve en/of veeleisende rijders dat zo ervaren) en de ‘tuinslang’ remleidingen.
                        Met hartelijke dank aan Harley-Davidson en Motor Saloon Amersfoort
Een stuurfiets is de Custom zeker niet, je moet werken om de bochten soepel te nemen.   
De rij-foto's zijn gemaakt door Ricardo, Global Design Vianen

Teller en dashboard zijn in de stuurbevestiging geintegreerd.
Het Evolution motorblok is in rubbers opgehangen
Lang en laag, een echte Custom uitvoering met mooi spuitwerk en dikke wielen.
                      Harley-Davidson 1200 Custom Modeljaar 2011