Thursday, April 29, 2010

ไออาร์ซี ดอก ลายไฟ เทรนด์ใหม่เอาใจสิงห์นักบิด

ส่วคมชัดลึก : เปิดศักราชได้ไม่ถึงเดือน บริษัท อีโนเว รับเบอร์ (ประเทศไทย) จำกัด (มหาชน) ผู้ผลิตยางรถจักรยานยนต์ไออาร์ซี จับมือ บริษัท สิทธิผล 1919 จำกัด แนะนำยางรถจักรยานยนต์รุ่นใหม่ กับลายดอกยาง ลายไฟ หรือมีชื่อเรียกว่า ไวด์ แฟลร์ (Wild Flare) โดยชี้กลุ่มเป้าหมายไปยังรถออโตเมติกและกลุ่มผู้ชื่นชอบความแปลกใหม่ที่จะให้แสดง

ในงานเปิดตัว มีผู้บริหารระดับสูง ทั้ง พิมพ์ใจ ลี้อิสสระนุกูล เหล่าจินดา ประธานกรรมบริหาร ทาเคชิ อารากาว่า กรรมการผู้จัดการ บริษัท อีโนเว รับเบอร์ (ประเทศไทย) จำกัด มหาชน ซาโตชิ อากาสึกา กรรมการ บริษัท ไออาร์ซี เอเซีย รีเสิร์ช จำกัด พร้อมด้วย พิเชฐ ตังคไชยนันท์ ผู้จัดการขายกลุ่มผลิตภัณฑ์ 2 บริษัท สิทธิผล 1919 จำกัด เข้าร่วมกิจกรรมกันอย่างพร้อมเพรียง
การเปิดตัวยางรถจักรยานยนต์ครั้งนี้ได้ 2 นักแต่งรถจักรยานยนต์มือพระกาฬ อย่าง "เฮียตี๋ มหาชัย" หรือสมบูรณ์ แห่ง SRY และ “เสี่ยบาส” แห่งร้าน ลิขิต เรซซิ่ง เข้ามาเล่าถึงแนวทางการตกแต่งรถจักรยานยนต์ที่นอกเหนือจากรูปแบบของแฟริ่งต่างๆ แล้ว ยางรถจักรยานยนต์เป็นอีกส่วนประกอบหนึ่งที่มีความสำคัญไม่ยิ่งหย่อนไปกว่ากันในยุคสมัย
“ลายไฟ” ที่ถูกแกะเป็นลายดอกยาง รุ่นไวด์ แฟลร์ เป็นอีกมิติของผู้ชื่นชอบการตกแต่งรถจักรยานยนต์ ที่ไม่ต้องการลงทุนมาก เพียงแค่ลายดอกยาง ก็เพียงพอที่จะดึงดูดสายตาทุกคู่บนท้องถนนได้แล้ว
ซาโตชิ อากาสึกา กล่าวว่า ในประเทศญี่ปุ่น WF-910 (Wild Flare) เริ่มเปิดตัวครั้งแรกในปี 2536 ซึ่งช่วงเวลานั้น “ลายไฟ” ได้รับความนิยมในกลุ่มผู้ใช้รถจักรยานยนต์ประเภทครุยเซอร์ ในประเทศสหรัฐอเมริกา บริษัท อีโนเว รับเบอร์จำกัด ประเทศญี่ปุ่น ได้มีการพิจารณาว่าจะใช้ลายไฟกับยางได้อย่างไร
ครั้งแรกได้มีการออกแบบลายไฟสำหรับยางหลังเท่านั้น เนื่องจากยางหน้ามีขนาดเล็กแคบ
แล้วยางรหัส WF-920 ก็ได้เปิดตัวอีกครั้งในปี 2539 กับซูซูกิ (Desperado) พร้อมได้มีการปรับเปลี่ยนการออกแบบจากลาย WF-910 เป็น WF-920 เนื่องจากรถซูซูกิรุ่นนี้ ยางหน้ามีลักษณะทรงอ้วน IRC จึงได้มีการปรับปรุงการออกแบบให้เกิดความสมดุลของร่องยางเพื่อความเสถียรของยาง
ส่วน WF-930 เปิดตัวเมื่อเดือนมิถุนายน 2548 ซึ่งลายไฟได้รับความนิยมมากในรถสกู๊ตเตอร์ขนาดใหญ่ ในประเทศญี่ปุ่น ไออาร์ซีจึงเริ่มใช้ลายไฟกับยางรถสกู๊ตเตอร์ สำหรับรถสกู๊ตเตอร์ตกแต่งและการออกแบบลายของ WF-930 ได้ปรับปรุงพัฒนาจาก WF-920 ในส่วนของการขับเคลื่อน เพื่อตอบสนองความต้องการสำหรับผู้ใช้รถสกู๊ตเตอร์ขนาดใหญ่ ขอบยางมีการออกแบบเป็นลายไฟเช่นกัน เพื่อให้ลูกค้าสามารถทาสีบริเวณขอบยางที่เป็นลายไฟได้
“ยางรุ่นใหม่นี้เราเลือกโครงสร้างและเนื้อยางแบบคอมเปาว์คุณภาพสูง เพราะต้องการตอบสนองความต้องการของผู้ขับขี่ในเรื่องของความสมดุลและสมรรถนะในการขับขี่ โดยเฉพาะการเกาะถนน ทั้งถนนเปียกและถนนแห้ง มีความนุ่มนวลในการขับขี่ และการควบคุมทำได้อย่างมั่นใจ เราเชื่อว่ายางลายไฟจะถูกใจผู้ใช้และได้รับความนิยมสูงสุดสำหรับรถจักรยานยนต์ออโตเมติกทุกประเภท” นายซาโตชิ กล่าว
ขณะที่ พิเชฐ ตังคไชยนันท์ ผู้จัดการขายกลุ่มผลิตภัณฑ์ 2 บริษัท สิทธิผล 1919 จำกัด กล่าวว่า บริษัทในฐานะตัวแทนจำหน่ายยางรถจักรยานยนต์ไออาร์ซี คิดว่ายางลายไฟจะเพิ่มยอดขายได้อย่างแน่นอน ด้วยคุณสมบัติที่ดีมีคุณภาพ รูปลักษณ์ที่สวยงาม โดนใจวัยรุ่นขาโจ๋ที่ใช้รถจักรยานยนต์ออโตเมติกทุกประเภท และสามารถเป็นอุปกรณ์ตกแต่งให้เกิดความสวยงามได้
สำหรับยางไออาร์ซี ไวด์ แฟลร์ รหัส WF-920 มี 3 ขนาด ประกอบด้วย ขนาด 80/90-14 WF-920F TL ขนาด 90/80 14WF-920R TL และขนาด 100/70-14 WF-920R TL วางจำหน่ายตั้งแต่เดือนมกราคม 2553 และจะมีขนาดเพิ่มเติมสำหรับรถออโตเมติกเมืองไทย ครบทุกรุ่น เร็วๆ นี้


เพิ่มเติม http://news-lifestyle.blogspot.com/2010/03/blog-post_6931.html

2010 Spring Flood Run photos

What's that in that side Car?

A St. Bernard!



Wicked Cool old Sporty.





Gibson Les Paul guitar bike.




Up one end of the road


Down the other


How we roll

Wednesday, April 28, 2010

Live Your Life Now by IHG on Garage Girls.com


You'll have to go on over and visit the Garage Girls site and read my post in The Body section. It's called Live Your Life Now. I wrote it to inspire people to live like there is no tomorrow!

If you can't get to Garage Girls you can read it here too...

My life has been a yo-yo ride of weight loss and gain. I've lived like I'm indestructible and never really cared about my health. I was the person who would sit and watch the Biggest Loser while eating a Big Mac and large fries. Simply put, I was a mess!
In the spring of 2009, as I was thinking of our Sturgis trip in the fall, I decided to try P90X and change my eating habits. I worked hard at it and was seeing results. Weight was dropping off me. I was excited with the lighter me that went to Sturgis that year. I had lost about 20lbs. When we got back from the trip I posted photos from Sturgis on my blog and on Facebook. People kept asking who the skinny girl was. I thought nothing of the comments because I had been working out a lot before the trip. About a month after Sturgis my vision began getting blurry. It got to the point that I was having difficulty seeing so I decided to have my eyes checked. The eye doctor at Lenscrafters was very concerned and told me that I needed to see my family doctor that Monday. He told me that he believed something was wrong with my health. I went to the doctor and he sent me to an eye specialist. The specialist told me that he felt I needed to have blood tests and he also wanted me to see another eye specialist. That specialist also thought I needed to have blood tests. I made another appointment with my family doctor to have blood tests. My husband Dan drove me to the doctor because by then I wasn't able to see well enough to drive. I went in and had the blood tests while Dan waited in the car. As I was returning to the car a nurse came out after me. She said I needed to come back and see the doctor. I walked to the car and told Dan I needed to go back in. He went in with me to wait for the doctor. The nurse told me that my hemoglobin level was so low they were surprised I could even walk. The doctor told me he was sending me right over to John Stoddard Cancer Center because he believed that I had Leukemia.
The ride to the hospital was the longest of my life. I was crying, I was dumbfounded. How was this happening to me? I met with the Oncologist and his nurse, that my doctor referred me to. I was admitted to the hospital that day. That day I received 9 blood transfusions and I also received platelets. A few days after being admitted my Oncologist finally came in and diagnosed me with having Hairy Cell Leukemia. I was moved to the Oncology floor of Methodist Medical Center and spent 29 days of my life there. I underwent 7 straight days of chemotherapy.
During my stay I had a lot of time to think. I thought of how I haven't lived my life to the fullest. I thought of how unhappy I've been throughout my life with how I look and never being "thin" enough. I thought of all the times I've sat and watched when I should have been out there living.
The day I went home was so scary. A person really becomes attached to the health care providers that they see everyday. I swear I took my temperature every 1/2 hour. Day by day I became stronger and would make myself walk around the block. When you are not active you lose allot of strength. I needed to get that strength back so I decided to begin working out again. I lost 40lbs because of Leukemia. 40lbs that I needed to lose but having Leukemia wasn't really how I wanted to lose it. I turned it into a positive though, this was going to be one of the good things that I got out of all of this. I vowed to get healthy. Dan and I purchased a treadmill and I started walking on it daily. One day Dan was showing me some Pod-runner Pod-casts. One of the pod-casts caught my eye, it was called Intervals 1st Day to 5k. At that moment I decided to train for a 5k run. It was slow going at first. I've never been a runner. I was always the slowest kid in school when it came to the Presidential fitness 1 mile run test. The first week I was able to run a mile in 18 minutes. When I got to week 5 I was at 13 minute miles. I made it to week 10 and am now able to run a 5k on the treadmill in 40 minutes. What a huge accomplishment for me. I'm feeling the best I've ever felt. I'm on my way to being a healthy, sexy, strong woman. The woman that has always been inside me but took 41 years to find. No one is stopping me now. Currently I'm working on the Pod-runner Pod-cast Gateway to 8k.
This bump in the road opened my eyes to life. We don't realize how much we take life for granted. A person needs to be in the mindset that one can't put things off until tomorrow because tomorrow may not come. DO IT NOW! Become the best person you can be. Don't wait like I did because a disease like Leukemia smacked you in the face. I was lucky. I got a second chance. Take your first chance and run with it. Live your life NOW!

Need a Harley-Davidson Crash Bar for those Dawgs?

If you've been admiring the Desert Dawgs - wishing you too could be warmer and dryer when you ride - but just never got around to installing the crash bar on your Harley-Davidson ... we can fix that!

We now offer the Harley-Davidson engine guard bars!

Combine classic shape and modern function for a unique twist on engine protection by choosing the "Mustache" bar (for Harley Softail, Fat Boy and Dresser). Or choose the "Nostagic" look for your Softail Deluxe.

The "Standard" look is always a winner, and offers the best protection against rain and cold weather when the Desert Dawgs motorcycle rain guards are installed.

Whatever you choose, we have motorcycle rain guards for all of 'em. You no longer have to go two different places; you can get everything you need right here!

2010 Honda CBR600RR ABS




2010 Fiat Yamaha YZR-M1 Motorcycle


2010 Fiat Yamaha YZR-M1 First Look2010 Fiat Yamaha YZR-M1 First Look

2010 Fiat Yamaha YZR-M1 Picture2010 Fiat Yamaha YZR-M1 Picture

Monday, April 26, 2010

The Run Watcha Bring Run 2010 II

Ja je kunt wel thuis blijven zitten pitten...maar hoe dan ook,

"brommers" al dan niet in revisie,

gereden worden zal er toch.

Kobus & MGS hadden deze dag weer getekend voor

een mooie dag, kortom een mooie rit...

met weer de nodige kilometers !

Wij vertrokken dit keer vanaf de "Sterrenwijk" te Utrecht.

De rit ging binnendoor, gesneden koek natuurlijk,

ri. Wijk bij Duurstede

Matchless Model X ST "Black Train" versus *Triumph Rocket III

*Denk je een "dikke brommerd " te rijden ! :)

Celebrating 20 Years of Hinckley Triumphs

Echter omdat het nu bij "Wijk on the Wall" nogal druk was

gingen wij door ri. Amerongen naar het ons welbekende terras van

Cafe Restaurant Hotel *Buitenlust

*wanneer komen wij er nou niet !?

(Archief 2000)

En wat dacht je wat daar aangekomen kwamen wij in contact met twee andere veteraan motorrijders, helaas hebben wij daar geen foto's van, edoch zij bleken lid te zijn van ene Dutch Vintage Motorcycle Association, en zij kwamen beiden uit Groenekan.

Ik vind het dan ook erg, zeg maar... best wel leuk,

dat je dit soort mensen zomaar ook "in het wild" tegenkomt.

Jammer dat ze er meteen vandoor moesten...zij hadden er immers al een hele

"terrasbeurt" opzitten en moesten snel verder... En zo geschiedde...

Kobus & MGS genoten van het nog zonnige terras

onder het genot van een versnapering.

In de namiddag/avond was wat regen voorspeld.

Daarna ging het ri. Leersum naar de welbekende "Uilentoren".

Altijd een leuke stek voor wat "helicopterviewfoto's.

Toch twee V-Twins...

- X ST -

Van daaruit ging het naar Doorn binnendoor naar Maarsbergen, Scherpenzeel voor een tankstop. Daarna via Woudenberg langs Austerlitz, ri. Zeist, Bilthoven voor een koffiestop, en weer door voor een verlaat bezoek aan HansHans die de dag ervoor uitgebreid zijn verjaardag gevierd had.

Dat werd nog even dunnetjes overgedaan en

was het gezellig toeven daar in het Groenekanse...

Vette Castrol R40 " Vleesjus in de pan".

HansHans was druk doende zijn

Vintage Triumph TT Model twinport Victor Horsman 498 cc uit 1927

beginnen in te rijden na een grondige revisie.

Inmiddels was de zon vertrokken en vertrokken ook wij allen weer op huis aan

na een genoeglijke dag van genietend motorrijden.

Toch weer zo'n 86 mls = ca. 138 kms gereden...

SO

"The Vetter... The Better !"

Motoring George Spauwen

Sponsored by
Victrace Sitebuilding

ฟีมพร้อมลุยศึกกระทิงดุ


ได้เวลาที่เจ้าฟีม รัฐภาคย์ วิไลโรจน์ นักแข่งรถจักรยานยนต์ทางเรียบรุ่นโมโตทู ขวัญใจชาวไทย สังกัดทีมไทยฮอนด้า พีทีที สิงห์ แซ๊กเดิทางกลับไปอยู่บ้านที่ประเทศเสปนเสียที หลังจากบินมาพักผ่อนที่เมืองไทยเสียนาน ช่วงสัปดาห์ที่ผ่านมาหลายคนอดเป็นห่วงเพราะฟีมไม่มีตั๋วจะบินกลับบ้าน

ฟีมได้บอกว่า "สนามเฮเรซเป็นสนามยากในอันดับต้นๆ อาจจะไม่ยากที่สุด แต่ด้วยเป็นสนามของชาวเสปนซึ่งมีนักแข่งมากที่สุด ทำให้ความได้เปรียบเป็นของเจ้าบ้านไปโดยปริยาย นักแข่งที่เข้ามาใหม่หลายคนก็คุ้นเคยกับสนามแห่งนี้ เพราะแข่งอยู่ทั้งปี ผิดกับเราที่แข่งเพียงปีละครั้ง ช่วงทดสอบก็ได้ขับขี่เพียงน้อยนิด ในครั้งนี้จึงเป็นงานหนัก นอกเหนือจากรถแข่งที่ยังไม่ลงตัวแล้วยังต้องต่อสู้กับนักแข่งที่มีความคุ้นเคยอีกหลายคน"

รถแข่ง HB4 น่าจะดีขึ้น จากข้อมูลที่ด้รับมาจากเปราเลส บอสใหญ่ทีมแซ๊ก ในขณะที่คู่แข่งก็มากขึ้นด้วย จะเห็นได้ว่า การทดสอบ IRTA ครั้งล่าสุดก่อนไปกาต้าร์นั้น นักแข่งหน้าใหม่หลายคนทำเวลาได้ดีแบบน่าทึ่ง นั่นเพราะหลายคนที่มาใหม่แข่งในรายการเสปนนิชแชมป์เปี้ยนชิพ ทำให้มีความคุ้นเคยสนามมากกว่านักแข่งที่แข่งอยู่ใน World GP

"อย่างไรก็ดี หากเราสามารถแก้ไขข้อบกพร่องที่เกิดในสนามแรกได้ลงตัวก็ไม่มีอะไรน่ากลัว ได้มีแก้ไขและมีการทดสอบที่สนามมูเจลโล่ ในอิตาลีเมื่อสิบกว่าวันก่อน ก็น่าจะทำให้ครั้งนี้ไม่เหนื่อยเหมือนครั้งก่อนครับ"

"อย่างที่บอกไปแล้วว่า ฟีมขอปรับตัวถึงสนามเฮเรซ เพราะฟีมเองก็ยังไม่ได้ขับขี่รถที่แก้ไขแล้ว ยังไม่รู้เหมือนกันว่าดีขึ้นขนาดไหน ตัวฟีมเองนั้นพร้อม จะเป็นห่วงก็แต่เรื่องรถ จึงไม่สามารถบอกได้ว่า สนามเฮเรซจะได้ผลงานขนาดไหน ขอพูดเหมือนเดิมว่า ฟีมพยายามเต็มที่ทุกครั้งที่ลงแข่งอยู่แล้วครับ"

ฟีมจะเดินทางไปเสปนคืนนี้ (26 เมษายน) ในเวลา 23:15 น. ซึ่งจะถึงบาร์เซโลน่าช่วงสายๆ ของวันพรุ่งนี้ และจากนั้นจะเดินทางลงใต้ต่อไปยังเซบิย่าเพื่อร่วมการแข่งขันโมโตทูในสุดสัปดาห์นี้ที่สนามเฮเรซ

ชมและเชียร์ฟีมผ่านทางทรูวิชั่นช่องสตาร์สปอร์ตในวันอาทิตย์ที่ 2 พฤษภาคม 2553 เวลา 17:15 น. หรือเทปบันทึกการแข่งขันผ่านทางช่อง 9 สมท.เวลา 00:05 น.ของคืนวันอาทิตย์นี้ครับ


เพิ่มเติม http://www.aphonda.co.th/2010/2010_page064.asp?id=0603